känslan som uppstår...

Imorse när jag vaknade hörde jag att kossorna stog och vråla i hagen...
Gick dit & kollade vad som var på gång.
Och upptäcker då en liten rangelben, ja alltså en bebis!
Springer in och ringer upp Micke;
"Vi har fått en bebiiiiss!!"
blablalbla.

Säger att jag ska gå ut & kika igen, eftersom jag bara kollat lite snabbt.
Hade ju bara nattlinnet på mig....

Går ut & tittar igen, och ser denna gången två rangelben!!
Ringer Micke igen.
"Det är två!!!"

Har varit ut typ 100 gånger redan och tittat så de står & går.
Shit, förstår ni. Jag som har ett sånt mamma-djur-hjärta, jag kommer väl typ sova i hagen inatt.
Eller ha dom i sängen, ja vi får se...

Jag har inte kunnat ta bild på dom än, dom är ju just nykläckta och mamma ko tvättar dom och står i.

Men bild kommer, för gud sö sött.
 
Här är en bild på första bebben vi fick, han är ju inte nykläckt - men ff bebbe!
Mamma Lisa & Bebbe Hilding!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0