Elsa - Operation

Igår kväll lämnade jag in Elsa till Solstaden för operation...
Han fick sova över, så kunde de börja när de ville idag.
Operationen gick bra och ytterliggare några stift är borta.
gud va skönt!
 
Men under operationen kissade han (vanligt då de är totalavslappnade, så inte det...)
men han kissade blod.. :/ :S
Så nu hoppas vi att det inte är något, utan "bara" att blåsan blivit/blir lätt irriterad. stress?
Skulle iallafall avvakta, ge metacam.
Men minsta lilla tecken  på att kisseriet inte är som det ska, skulle jag ringa!
Får de kanske ta prover .. ev. ge antibiotika.

Mycket ska han få vara med om min lilla skrutt.
Han äter ju iallafall specialfoder för urinstenar osv.

Just nu är han hög/groggy/yrig - gapar, kisar, pratar, badat i hundskålen ex antal gånger.
Gav han en mindre skål utan tillgång till den stora, stog med båda tassarna mitt i den och drack vatten.
Stackarn, reagera så på narkosen!
 
Nu ska jag strax ta med mig ElsaBelsa under armen och krypa ner.
Antar att det blir livat inatt när yrigheten släpper, brukar vara full rulle då......
 
Tappraste du! ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0