Jag beundrar er..

Jag beundrar er som  orkar gnälla över en snorbuse i näsan..
Jag beundrar er som orkar gnälla över en skrikig unge..
Jag beundrar er som orkar tjata om att inte 'bidraget' kommer in i tid..
Jag beundrar er som orkar vara avundsjuka på andras lycka..
 
Har man inte mer problem än så i livet - ja, då beundrar jag er.
Även gratulerar er.. att det inte var mer än så?

Jag klagar även jag, jag menar hur många gånger har ni inte hört tjat om katten Elsas brutna ben och mina turer till stan, mitt ständigt dåliga samvete, Elis hjärtproblem.
Jag säger inte att man inte får klaga för "smått", för det gör som sagt jag med.
Men alltid, jämt & ständigt?
 
Jag har också snorbusar i näsan, jag vill också ha mer pengar, jag vill inte heller ha några bekymmer,
jag tycker absolut inte att det är kul att ha varken magsjukan eller influensan.
Jag har också problem, men hur ofta får ni höra det?
(Ja, säkerligen någon gång..? för jag jag vill liksom ni, också gnälla av mig! fäjjan är ypperligt för det ;p)
Har även vänner, som jag vet har problem - mer problem än snor.
Jag har aldrig sett att de någonsin klagar, på nått egentligen...
 
Om ni tittar ut är det snö, jävligt kallt & ruggigt.. man klagar om det är för kallt inne eller ute. (även jag..)
Men har tanken då slagit er, någon gång.. att det alltid finns någon som har det värre?
I vårt avlånga land finns det många som inte har en bostad, de får sova under broar.
med trasiga kläder, kanske inte ens en ordentlig jacka?!
Kanske hade de en gång ett hus, en familj. men något gick snett?
Har ni familj? Ja, just ja .. en jobbigt skrikande unge...
 
Jag har en period då det är mkt runtomkring mig just nu, jag önskar att det bara var en snorbuse....
men vet ni vad?
Det finns alltid någon som har det värre! Det är jag säker på.
fast att jag, liksom ni känner mig ibland ensamnast i världen, jag gråter, tycker att det faktiskt är syndast om mig (för ett tag) - ringer min fantastiska man eller en vän som tröstar, sen ställer jag mig upp igen.. bryt ihop & res dig!
 
"The minute you think of giving up, think of the reason you held on so long"
 
 
Och inlägget är inte riktat till någon!
Jag fick mig bara en funderare förut. klart slut!


Skriv gärna en kommentar - dålig, bra, arg . vad som, vad du tycker..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0