Nykomling

Precis innan Micke åkte på jobb sa jag - nu ska du se att det blir en kalv.....

Hm, har suttit ute och solat på e.m inte hört ett ljud. Men precis som jag skulle åka till Sunne hörde jag muande.
Och jag tamej fasen visste vad det var frågan om: mycket riktigt, där var en nykläckt kalv. Precis ny, vinglig & ranglig till världen :)
Han var lika "stor" som tvillingarna är nu! Då kan ni ju tro vad små dom var när de föddes!

Jaja, nu hoppas vi att mamma ko tar hand om honom och att allt går bra! Man vet ju aldrig!

Ja, fm spenderade jag med ett veterinärbesök med chevy, tredje dagen i rad... Nya prover. Får svar imorn!
Ska till Karlstad på ytterligare UL på tisdag. Om hon får feber/försämras får jag åka in på stört! Dom vet ju inte riktigt om det är livmodern, :/
Men hon äter stark antibiotika nu iallafall!
Finaste puman <3

 

ruggigt dålig bild men man ser ju lite ;)


Kommentarer
Postat av: therese thunell

ja verkligen =) haha!
men ååå så himla himla söt liten kalv!

jag hoppas verkligen det går bra för lilla chevy…undrar vad det kan vara, låter som liv inf ju…..hur längesen va det hon löpte?
Thelma har också blivit slö och dricker mycket men jag tror det är löpen! Hoppas det iaf om hon blir sämre får vi ju åka in...

2013-04-04 @ 22:53:59
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0