Elsa

 
Elsa är åter igen pigg.. min lilla fina katt!
Några dagar efter operationen vart han halt i det friska benet, det de "plockade" ifrån!
Men handlade antagligen om en sträckning, men för säkerhets skulle var jag till stan och röntgade.. ofc! ;)
Efter åter några resor till stan, telefonsamtal under veckan och på jourtid verkar han inte vara bekymrad längre..
Han har en kula där operationsärret är, men antagligen sårvätska!
Näe, ingen inf. hönsmamman har nämligen varit iväg och kollat det med.. jaja... jojo...
Vart en bakterieodling på det, men visade inget. *Phew*

Det känns som att jag och Elsa numera är ganska bekanta med dom på Solstaden?!
Vi är liksom där titt som tätt, jag ringer då & då..
Presenterar mig numer som;
"Ja, Hej.. Det var Emelie.... Elsas matte"
dom svarar typ;
"Ja, HejHej!"
eller
"Jaha, katten Elsa?"
Vilken fantastisk personal de har där på Solstadens Smådjursklinik.
Alltid lika glada och tillmötesgående.. kvittar hur jag tjatar, ringer & undrar så är de alltid lika vänliga!
Tur att jag fann detta stället, toppen!! Och kommer inte gå till något annat!
 
Under veckan är det återbesök för benet, röntgen och lite koll.
Snälla.. Håll tummarna!!

Men det är ju faktiskt inte bara Solstaden som är underbara, Elsa är ju så underbar!!
Och så snäll, nu när han fått sin smärtstillande så står han still utan att jag behöver hålla han, drar upp mungipan och det är bara att spruta in medicinen! Fantastiska Lilla Du!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0