Elsa, lilla Elsa..

Ni kanske vill höra hur det gått för lilla Elsa?
Jag åkte dit i Måndags, skulle röntga för att se om det börjat läka...
Tyvärr hade de inte det och jag hade oron inom mig att nu kanske det var "kört".
Veterinären jag har, Jörgen (som f.ö är en kanon veterinär!!) sa att vi var tvungna operera, kände lte hur det vände sig inom mig... tankarna snurrade och for...
- Kommer han ha ont? Är jag elak? Lider han?
Ställde en hel del frågor till Jörgen, men han sa att det var bara och köra för Elsa ska bli bra och så var det bara!
På Måndagskvällen ringde Jörgen och sa att allt hade gått bra, ingen var mer glad än jag.
Hade väntat på telefonsamtalet hela dagen!
De ringde till mig och berättade varje dag hur det var.
På Onsdag kväll när Jörgen ringde så sa han att allt var bra med Elsa, men vänta jag ska gå och prata med han... han är här.
"Jodå, han ligger här och pratar och jamlar och vill bli kliad på magen" Tänkte för mig själv att den katten finner sig då i det mesta! :) Det verkar som han är känd för att vara go även på Solstaden!
Innan vi la på sa Jörgen att han skulle hämta en liten kisse under helgen så sa han
"Vet du vad den ska heta?"
Jag: "nääe?"
Jörgen: "Elsa!"
Jag: "Haha, då glömmder du inte våran Elsa då?"
Jörgen: "Nej, det gör jag inte"
Fint tycker jag! :)
 
På Torsdagen var det dags att hämta hem han, det var samma gamla goa Elsa som låg i buren och kikade.
ville bara kela, direkt han såg mig.. som vanligt!
När vi kom hem släppte jag ut han som vanligt och han var nog bara glad att komma hem!!
Någon som absolut vart glad var Rutson!
Samma dag som jag kom hem efter att han lämnat Elsa letade Rutson överallt efter han och tittade frågande på mig... gull.
 
Man kunde inte tro att Elsa några dagar innan hade blivit op. lika pigg och glad som vanligt :)
Och det är jag ju givetvis super glad för, han spatserar runt här och stödjer på benet hela tiden!

Nackdelen är väl att han behöver ha tratt när jag inte är hemma, han är nämligen sydd fram på bogen.
För de har tagit friskt ben till det 'sjuka' för att få det att börja läka!
Men till helgen ska stygnen tas och han slipper tratt & tröja.
mmh, jag gjorde nämligen en liten väst åt han så han slipper ha tratten, funkar bättre med det.
Han blir så nere så fort han får ha tratten, annars helt som vanligt! :)
 
Ni får tycka & tänka vad ni vill om det här ;)
Och jag frågade innan om han kommer att lida, eller ha ont.
Operationen var ju inte alls den samma som sist.
Och som sagt; han mår bra! ;)
sover i sängen och är med oss mest hela tiden, har det som vanligt fast han inte får vara ute i det fria bara...
Min älskade lilla Elsa!
 

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vilken go katt :-) han verkar tåla mycke.

Svar: Ja, han är lite speciell! ;)
Mylifeisamystery

2012-11-13 @ 11:24:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0