Älskade Lilla ..

.. Elsa!
Nyopererad, morfinpåverkad men ändå så gó & kelig.
Igår fick vi hem han, vart faktiskt lite chockad när han gick direkt?
Fast han drar ena benet uppåt när han går.. De som inte är opererat, det är ett sår de har sytt där.
Så han kanske gör så för att stygnen drar?

Ikväll kommer Micke hem på en snabbvisit ifrån sitt jobbande & vi ska göra rent runt såren/stiften och lägga på nytt bandage. Detta ska göras varje dag!
Samt att tassen ska masseras!
Stackarn, tassen är väl tre dubbelt så stor... Svullen.
Men det är väl inte så konstigt.

Jag hoppas & ber att det inte blir några komplikationer nu!
men sköter jag allt som jag ska borde de inte vara några problem?
Katte läker trots allt bra!

Men han har orkat att klättra över kompostgallren jag byggde upp och upp i sängen 2(!) gånger igår kväll/inatt.
Jag byggde då en bur till han av kompostgaller, den flyttade han 3 ggr.
Sen försökte jag få han att sova i Elis bur, den är rätt så stor så jag tänkte han kunde vara där på natten.
Men ikke - Vart totalt vansinnig/rädd och skulle ut.
kanske vill han inte vara i bur sen djursjukhuset ?!
Nu är han i badrummet & där är han faktiskt lugn!
Så - Ja .. Där får han vara nu!
Jag får väl duscha på annat håll! ;)
Och så hoppas jag verkligen inte att det "repat upp" något efter hans vildingfasoner inatt....

Sådärja, nu har ni en liten update. återkommer nog med en bild & sådant i dagarna framöver.

Är det någon där ute som har erfarenhet av katter med opererade benbrott får ni gärna höra av er till mig!?

PS: Nu är både Elsa & Rut försäkrade.... ;) DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0