Stackars lilla puman!

Haft annat för mig än att blogga idag som ni märker....
Ringde veterinären/solstaden idag angående att Chevy verkar ha ont i en höft o så.
Fick tid på Onsdag!
Hon har verkat lite låg senaste tiden men de har antagligen berott på skendräktighet.
Men allt medans dagen gick idag så vart hon sämre tyckte jag..
Deppigare & Stelare, ville inte gå promenad..  så jag ringde till solstaden som slussade mig vidare till Färjestad (de hade ingen vet inne som kunde stanna)
Fick prata med dom på Färjestad som hänvisade till att det 'bara' är skendräktighet o att jag ska avvakta.
Men Chevy har aldrig under sina 6 år & 4 mån varit sjuk & envis som jag är ville jag in och kolla henne så de inte är livmodern!
Har aldrig sett henne såhär, från att gå till världens gladaste (svansen går i ett) & världens matvrak.
Till en tjej som ligger & ser allmänt plågad ut vill man ju iväg? Nått står inte rätt till...

Fick iallafall åka in där vi gjorde röntgen, kollade så de inte var bebisar i magen eller nått med livmodern.
Båda delarna kunde vi utesluta, nästan...
Dom "går igenom" henne & tar blodprover! Jag förklarar igen att hon verkar ha ont någonstans.
Konstaterar att hon är väldigt stel i sina leder & de samtycker verkligen i att hon är hängig.
Proverna visade bra! Men tyvärr funderar dom på att hon kan ha artros! :(
mindre kul.
Nu när vi är hemkomna är de vila & rehab som gäller + att hon fick smärtstillande & galastop mot skendräktigheten. Så ska vi höras av på Måndag igen!
Sen kunde det vara början till livmodersinf. men inga tecken på det!
Jag hoppas av hela mitt hjärta att detta bara är tillfälligt och inte artros!
Min fin fina tjej!




Kommentarer
Postat av: therese

men åååå fy fy fy stackars lilla chevy! jag håller verkligen tummarna för att det går bra med henne!



Och jag hoppas verkligen inte att det är artros!



Håll koll på flytningarna bara så att de inte blir gröna!



2012-01-27 @ 21:30:31
URL: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: therese

ja då kan det ju vara lite svårt att se....=)



kan ju hoppas på att det är livmoderinfektion (helst inte något alls men så att det inte är artros) i bästa fall iaf....

Vilda var jag tvungen att akutoperera för livmoderinfektion, då veterinären var utvecklingsstörd och inte ville röntga henne och sa att hon bara va slö, men tillslut fick jag min vilja igenom, de röntgade henne och det var akutoperation....

jag blir lite orolig för ibland känns det som vet tar så lätt på saker....



men ni skulle tillbaka på måndag ir?

2012-01-27 @ 21:48:48
URL: http://theresethunell.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha det gör inget, ser ju bara ut som att jag är megapoppis =)

2012-01-28 @ 07:50:29
URL: http://theresethunell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0