Recept

Therese visste inte om det var kakorna eller moluskerna du ville ha recept på...
Så nu får du/ni på båda! :)

Molusker;
- 2 dl strösocker.
- 100 gr rumsvarmt margarin.
- 3 dl havregryn
- 4 tsk starkt kaffe.
- 3 tsk kakao
- 1½ tsk vanilj socker.

Kladda ihop allt detta & rulla till längder, snitta!
Jag brukar smälta choklad och doppa dom i.
Sen brukar jag ha dom i kyl/frys innan jag gör det, så de stelnar lite.

kor;
Sätt ugen på 175*
- 100 gr rumsvarmt smör.
- 1 socker.
- 2 msk ljus sirap
- 2 dl vetemjöl
-2½ msk kakao
- 1 tsk vaniljsocker.
- ½ tsk bakpulver.
Vispa smör, socker & sirap vitt & 'pösigt' med elvisp.
Blanda i mjöl, kakao, vaniljsocker & bakpulver - vispa smuligt.
Tryck ihop 'degen' med händerna.
Dela degen i 2 delar och rulla ut till två korvar, lika långa som plåten.
Lägg dem på en plåt med bakplåtspapper, platta ut lite.
Grädda i mitten av ugnen ca 20 min!
 

Kommentarer
Postat av: therese thunell

taaack det var båda! måste verkligen pröva att göra detta! =)

Svar: Ja, plätt lätt :)
Mylifeisamystery

2012-08-09 @ 12:54:01
URL: http://www.theresethunell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0