en 'ledig' dag

.. Nu är det vardag igen!
Min "lediga" dag har sett ut som sådan;

Vi gick upp vid kvart i tio!
Jag vaknade egentligen vid åtta tiden - av en mardröm.. Men orkade somna om!
.. Hade bestämt mig för lång sovmorgon redan igår!
Drack morgonkaffe & åt frukost..
Vid 11-tiden tog vi Skotern till svärfar på fm kaffe & semla!
Efter det åkte vi ner och 'mätte' isen, nu var den äntligen nog tjock för att göra 'bilbana' på. Wiie!
Sen fick det vara bra med skoter för mig, jag frös som fasen!
Väl hemma började jag städa, så nu är huset inkl. garderoben i hallen rensad/städad! Wiho!
Sen åkte jag till mamma för att gå ut med hundarna!
Så jag tog en långis där, drygt att gå hemma jämt!
Mamma var inte hemma- men hade kommit hem lagom tills promenaden var klar..
Tur, för jag frös (inge varmt ut nö) så hon bjöd på kaffe & bulle!
Sen åkte jag & Micke o pantade + storhandlade!
Skönt att ha det klart, imorn är det väl mkt folk ute förstår jag!
Inte ofta jag storhandlar men jag lär försöka göra det, lär tjäna på det..?
Men inge roligt att storhandla själv :/ Passade på idag när Micke (märkligt nog :p) hade tid/lust/kunde bli med :)
Sen åkte vi hem.. Jag gjorde mat - Korvstroganoff & Ris!
Och nuuuu är jag parkerad i soffan och här ska jag sitta tills dusch & säng. "Dämmäjämt" :)
.. Såhär tycker jag alltid lediga dagar ser ut :) Om man inte är ledig fler dagar än en..
Man ska hínna m de man inte hinner på jobbardagar!
Men de gör inte så mkt, skönt när man får nått gjort!! :)

Nu är det bäst att sluta, Gôbben ska kolla blocket....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0