Torsdag!

Det är Torsdag & det innebär att min lilla 'familj' är hel igen! :D.
Vi har bara varit två hemma under veckan.. Micke har varit ute på jobb och Elis fick jag skjutsa till djursjukhuset på Måndag kväll! :(
Han vart tvärdålig hemma hos mamma, la sig 'pladdask' på backen och andades tungt!
Så jag ringde Djursjukhuset direkt- som ville att vi skulle komma in med honom..
De lyssnade på hjärtat och det slog inte riktigt som det skulle, så de behöll honom..
Gissa om matte var orolig!?
Dagen efter ringde de och sa att han inte mådde så bra- så de ville prova med tabletter för hjärtat, men det fanns också risker med dessa tabletterna! Men just i det läget ville vet. att vi skulle ge han dom ändå!
Ännu en orolig dag/natt..
Igår ringde de och sa att han blivit piggare, svarade bra på medicinen!
Men de ville ha han kvar en natt till för att ta ytterligare EKG och ha lite koll på han!
Så idag- vid halv tio tiden ringde de och sa att han var redo att komma hem! :)
Halv två skulle jag hämta han, var väl där redan tio över ett.. :p
Nu är det v i l a som gäller!
Han ska bara få va och göra som han vill, inte busa ute i trädgårn eller nått. koppel ute på gården.
När jag är borta ska jag skilja på dom så att dom inte busar när jag är borta och det blir jobbigt för hjärtat.
Det blir svårt de här både för oss och han som är så pigg! men vi lyder vet. så han kan bli bra !! 
Ska på återbesök till veckan igen, ta prover, EKG m.m ..
Men de vet ff inte vad det är som orsakat detta! :S
Jag hopppashoppas att han blir frisk nu!!
Men det känns som att jag inte kommer kunna slappna av tills jag vet att han har helt rätt medicin och så, för de vet de ju inte än.. men som sagt- han hade svarat bra & snabbt på den!
Håll Tummarna för fisen!

Igår gjorde jag inte så mkt mer än att vänta på att telefonen skulle ringa faktiskt..
Var nere till Kolsnäs med mamma, mormor & morbror.. Solade & Badade,
var säkert 1oo år sen jag var där sist!

Ha en bra, fin & solig kväll .. Puss! :-*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0