Lönen Kommer, Lönen Går..?

Lönen kommer, lönen går..
Nästan så är det?
Nu kom lönen idag, och det försvann endel till räkningar.
Och jag undrar- jag har inte haft mycke att betala förut..
Men nu kommer de mer & mer man ska betala på; betyder det att jag är vuxen??? Haha!
Nejdå, det finns allt lite mer kvar!
Ser fram emot nästa månadslön (redan..) med ca 150 arb.timmar & sem.ersättning på de. Wihooo! :)

Igår vart det lyxmiddag på köpis - Pepparbiff, klyftpot & god peppar/gräddsås.
Till det smakade jag på en kall & go... :)

MEN, på kuppen missade jag en Lyxmiddag hos Linda!
Hon hade gjort supergod mat (trorjag, ;).. men det lät ialf supergott!!)

Snart är det dags att dra sig mot jobbet,
Då är dag 5 av 12 gjord :)
Jag tror det går bra utan att bli allt för trött, tror..
Bara jag inte härjar & stressar allt för mkt här hemma.
Försökt varva ner lite, men de är inte lätt när de finns 1ooo saker att göra..
Och så vet jag att det finns 1ooo saker man kan göra bättre här hemma, måla m.m :\
Vi har bott här så länge nu & jag tycker inte jag kommit någonstans.
Jag liksom tröttnade mitt uppe i allt och ändå säger jag att jag vill ha de si & så.
Men för fan Emmy, ta tag i det då!!! (Säger jag till mig själv!) :)
Men sen ska det finnas pengar till allt också! "Smakar det så kostar det"
Jaja.. Skit samma!

Idag kommer hjärtat hem, skönt! <3

Linda; Har du hittat några höns eller??? :)

Nej, dags för lite mat nu! Nu är de färdig gnällt, jag har endast gnällt idag.... :)



Kommentarer
Postat av: Linda

Ligger lite efter i bloggläsandet..men nej, jag har inte hittat några höns! Men mamma åker ju bort nu i 3 veckor, o pappa ville inte ha dit några höns innan hon kommer tillbaka. Så nu har jag ju lite mer tid på mej att leta! ;) Hittar jag några så ringer jag till dej, så får du komma med hundburen!! ;) Måste ses snart..tycker vi bara springer förbi varann. :( Men vi kanske kan få till en kaffe snart, hoppas jag. Puss&Kram

2010-05-31 @ 20:39:13
URL: http://linda-mylifemytime.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0