förändringar.

Gomorn allesammans.
Idag ringde min väckarklocka 07.00 - På en ledig f.m. :/.
Men det gör inget, för snickarn skulle komma & sätta in nytt golv i 'min' garderob. :)
Så nu dolar han där uppe & jag sitter och funderar på hur de kommer bli..
Helst vill jag inte vara hemma när de är hantverkare hemma.. vet inte var jag ska ta vägen eller göra..

Idag börjar jag jobba 12.00 jobbar till 16.00 egentligen är dagen rätt 'förstörd' då. Jobbar man mitt på dagen blir det inge vettigt för mej varken före eller efter jag börjar, men de har jag väl mig själv att skylla..

Igår jobbade jag 7.00 - 16.00 och efter det var det meningen att jag skulle hem & städa (såg förjäkligt ut här hemma) men när jag väl kom hem såg jag att mitt hjärtat hade plockat undan, diskat, dammat & dammsugat - JA, det är sant. ;) Om ni visste vad jag glad jag blev. :)
Så istället för att städa så åkte vi till karlstad för att titta på dörrar, vi ska byta ut alla dörrar nere.
Vi köpte inga och tur var väl de, för när snickaren kom idag sa han att vi måste specialbeställa andra dörrar. För måtten vi har passar inte de dörrarna som görs nu. En av nackdelarna med gamla hus... :(
Och givetvis kommer det bli mycket dyrare, :s men vi ska diskutera med han ikväll och se hur det blir.
Det känns skönt att vi kommit igång lite med huset igen..
Både jag & Micke tröttnade nog lite en sväng.
Var ju så himla mycket som skulle göras när vi flyttade hit & så gjorde vi väll allt lite väl brått... Kan jag nog tycka såhär i efterhand. Eftersom vi hade så brått kan jag nog se endel missar..
Jaja, är de meningen att vi ska bo här så har vi all tid i världen att pyssla på! :)

det var lite för idag, hoppas alla får en underbar dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0