Norrlandsresa - Semester + Rallycross!!

Halloj Halloj Mina kära vänner :)
Nu har jag inte varit hemma på ett tag..
Varit som såhär - har varit till norrland på en tripp, i 5 dagar.

Det började på Tisdagsmorgon
Pappa kom och hämtade mig cirkus 06.30, vi åkte till karlstad tågstation.
Där klev jag på tåget (08.25) som skulle köra mig till Sthlm C.
Väl framme ringde jag Micke och frågade var i h*vete skyltarna var som skulle visa mig vägen till arlanda Express..... Han lugnade mig och förklarade lite av vägen ;)
Väl på arlanda kände jag mig aningen vilsen - visste inte alls var jag skulle!
Så jag fick fråga en jätte trevlig 'gubbe' där som hjälpte mig.
Allt gick väääldigt bra faktiskt, mot vad jag trott.
Var rent ut sagt livrädd innan jag skulle åka på den här resan - själv!
Flyget flög mig till Luleå - Där hämtade Arvid & Micke mig.
Jag var verkligen jätte hungrig när jag kom fram så vi åkte till en Kina restaurang i Piteå och åt.

Sen bar de av mot campingen där vi skulle bo. Eller ja, Micke och arvid hade redan bott in sig lite eftersom de var i Norrland en vecka innan mig!
Vi bodde på en camping som hette Pite havsbad! En av skandiniviens största campingar.

Så på Tisdagen gjorde vi inte så mkt, drack lite gott & cyklade omkring lite på campingen - prata m andra rallycrossfolk som bodde där!
På onsdagen gjorde vi heller inte så mkt, vi hade bara mest semester & mådde gôtt!! :)
Spelade lite äventyrsgolf och så, 
På torsdagen vart det heller inte så mkt, var in till Piteå och gick i lite affärer.
Men vart inte så mkt, för de va sååå mycke folk. Var piteveckan - så inte undra på!
Och så körde vi lite gocart. :)

Fredags morgon bar de av mot skellefteå, Rallycross!¨
På fredagen vare ingen tävling utan bara tidskval - de funka bra!
Lördag morgon drog tävlingarna igång.
Första heatet vann Micke, sen vart han 3a i de andra två!
.. Det var endast 1 sek/1 plats ifrån C-final. Aningen störande...
Men glada ändå - för det gick ju riktigt bra och allt funka!! :)

Igår vid cirkus 17.30 startade vi bussen och for hemöver.. 90 mil !!
.. Så vid kvart över sju imorse va vi hemma!
Vi gick och la oss till ca tolv, nu ska jag åka till Segersta och hämta hundarna på Pensionatet!!

Ha en bra dag!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0